nattfrämmande + bloggprat

här sitter jag medan ja har främmande i sovrummet, och med det menar jag alltså: anna, jonas, martin och robert. dem hade tydligen tråkigt så dem skulle med hem hit och se film, dock så fick jag åka igen på direkten för eken, david, jens, jörgen, kristin och hennes kompis skulle ha skjuts. när jag kom tillbaka hade dem satt igång en film som jag inte är ett fan av. När jag var tillsammans med simon vad typ det den enda filmen som dög ut honom, den heter: jarhead

i och för sig kommer jag inte ihåg mycket av den filmen men ja känner att ska ja sitta där och kolla på film kommer jag med störtsta sannorlikhet att somna ! vilket inte är så bra för då kommer de bli svårt att skjutsa hem grabbarna. Så jag ska kika på internet en stund till, och gå in till mitt främmande.

Jo, i morgon kommer även frida hit, jättekul. Vi har inte träffat henne på hela sommaren (!) så hon ska komma hit och äta med mig och anna, det blir grillat och bakpotats, mums. sedan tänkte vi sitta och dricka och prata skit, spela spel och va allmänt fjantiga som vi kan vara. vilket vi tycker låter superbra. får se om vi får något mer besök eller ej, hur det än blir tror jag att det kommer bli en rolig kväll. =)

____ ( varning för långt inlägg..... =D )
 
åh. nu hade jag skivit en hel text här om en massa saker, också försvinner det ???

iaf så pratade jag bland annat om hur folk kan vara så barnsliga och omogna. idag sa en kille " kolla, han hade större tuttar än dig anna "  det gör mig så jävla förbannad.. Alla är väl olika eller hur? jag kan rakt ut säga att han som sa de inte är så jävla perfekt heller. Folk som ska klaga på andra och trycka ner deras självförtroende ( om dem nu har kvar något ) borde få en rak höger. Vet dem inte att folk kan må så dåligt av det att dem kan ta självmord tillslut om det går för långt? Inte för att han kanske hörde detta, men det var ju inte första ( och definitivt inte sista ) gången han ( eller många andra jag känner heller för den delen ) gjorde detta. Jag vet ju hur dåligt jag mår när man får höra någonting som trycker ner en? Idag har jag iof varit rätt lätt irreterad ( dock inte på anna hehehehe ) så det var tur att hon och tim fanns i närheten när han sa det för annars skulle jag inte varit så pass glad som jag var efteråt.

____

en annan sak jag ibland tänker på är att vi är inte sådant där stor tjejgäng ( som många här i ljusdal verkar vara ). det brukar för det mesta vara jag och anna, nu har ju sanne blivit en av oss också, men hon har ju varit borta hela sommaren :o vi saknar henne så. menmen.. sarah är ju också med och titt som tätt trampar frida in och gör oss glad, men mer än så är det inte, resten är killkompisar ( som vi då är 'nära' kompis med ) som vi umgås med på fritiden och så. Det är svårt ändå att  'skapa' ett tjejgäng, det måste ju bli av att man har en kompis som har en kompis som också har en kompis och så vidare, men vi håller oss liten tjejgrupp som möjligt. Och jag kan ju inte klaga heller. jag trivs jättebra att ha en jättebra bästa kompis istället för många vänner bara. fast i detta läget har jag ju iaf; anna, sarah, sanne, frida och sandra som står mig närmast när det gället tjejkompisar ( dock är det ju bara anna jag umgås med varje dag )

kan ni tänka er det att jag och anna har hållt i hop i snart 12 år ? eller det är 12 år eftersom man räknar med 6:års och möjligtvis dagis? jag kommer inte ihåg vart jag gick. men 12 är mycket. det är väl kanske därför alla har så svårt att sära oss, våra lärare kan inte ens skilja oss åt ibland.. dock är det ju unerbart att ha en sådan vän. Så jag föredrar en bästa vän istället för många okej vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0