orkar ni läsa om min Lördag.. ? - hahahha

jag vet inte ens vart jag ska börja denna dag som var igår.  vi tar allting från början...

vi hämtade upp Jonas, Gustav och Robert vid nio, då började den låna resan. Det var lite dött i baksätet i början, eller dött och dött, men dem var oerhört trötta. tillslut somnade dem och efter 1 minut vaknade jonas och frågade vart vi var, lite skratt från anna och mig hahahah. Vi hade en gps som skulle visa oss vägen, det gjorde den väldigt bra faktiskt, den va inte sådär irreterande som henriks gps var när vi skulle åka hem från mamma för nått år sedan haha. Hur som helst..
Tanken var att vi skulle stanna i tönnebro vilket dem hade tjatat om hela vägen, när vi väl kommer till rondellen frågar ja: Ska vi åka höger här? och alla säger jaa. På så vis missade vi tönnebro så det blev ingen glass till pojkarna haha. Det blev en kisspaus längre fram dock på en rastficka :)  Resan fortsatte och när vi kom in på " sop-påse vägen" ( sop-påsar vid varje stople ungefär ) så började pojkarna bli rastlösa så vi vevade upp takluckan och dem tog av sig skorna vilket var en mycke dålig idé eftersom det stank så jag trodde jag skulle dö, men dem stärckte upp sina fötter ut ur takluckan och sedan vinkade dem vänligt med fötterna til alla som åkte förbi, dock fick dem nog ingen vink tillbaka haha. När dem hade tröttnat på det såg vi "sop-gubbarna" ( som tog reda på skräpet ) så då vevade dem ner rutan och skrek: JOBBIGT VA? Bara för att vara sådär lite retsam hahaha. Väl framme i sala hos den roliga killen, stod senapen där, bilen som har senapsfärg :D. Vi alla gick ut och kollade ppå bilen och vi tog även en testkörning runt kvarteret ungefär. Den lät ju lite väl men de tyckte pojkarna om. Dem köpte bilen och resan hem började. Vi åkte efter pojkarna så att inte någonting skulle hända med bilen haha. Anna och jag höll på att dö av kissnödighet, jag kände mig även jättetrött så jag måsta ha energi för att inte somna, vi såg att en OKmack skulle komma längre fram så vi skev till pojkarna att vi skulle stanna där, men dem for bara förbi :o Deras förklaring va att dem inte hade sett smset och glömde att vi skulle stanna på nästa kommande mack. haha. Snäll som dem var åkte dem iallafall in i valbo när vi kom dit, pojkarna åt på donken och jag och anna gick in på Coop för att handla en godisbit. resan fortsatte och vi åkte till biltema i gävle för dem skulle ha färg till bilen, biltema va inte öppet för dem bygger om men som tur va fanns en annan färgaffär alldeles bredvid.  efter det var vi på väg igen, på e4an låg vi 90 hahah. Vi bestämde oss för att åka förbi dem och åka til max för att äta för våra magar kurrade mycket. Vi hann till max, och vi hann till och med äta innan dem ringde och sa att någonting hade hänt. haha Tur nog så var det bara till kilafors vi måsta åka, då hade det hänt någonting med bromsarna. Tur som de va kom en raggare dit och hjälpte dem, dem fick åka väldigt föriktigt men det gick, När vi kom till bollnäs hände det som inte fick hända.
Det small om bilen och anna och jag trodde att någonting hade rasat, dock när dem åkte igen ( för att ställa sig på en parkering ) såg vi att ett av de bakre hjulen  hade fått punka :o !!!!! hahahahha. Vi åkte in och ställde oss på parkeringen vid coop, elgiganten och det. Vi ringde alla vi kände och ingen kunde hjälpa på något vis. klockan hann bli 20.00 innan dem bestämde sig för att åka tillbaka till ljusdal och hämta ett däck där.  Jag lät Gustav köra för jag var helt slut haha.
Väl inne i ljusdal fick vi åka och leta däck och tillslut fann jonas och robert deras gamla däck. Vi tog det och det var 5 bults så dem trodde att det skulel funka..  Innan vi åkte tillbaka till bollnäs skulle vi tanka bilen, jonas gick ut för att göra det, sen for vi. När vi kom till folkparken kollade jag bak ut ur backspegeln av en ren slump bara och såg att tanklocker var öppet:o hahaha, jag skrattade så jag nästan kissade på mig, så vi måsta stanna bilen och då märkte jag att skruvlocket också var bort hahahah, vi åkte tillbaka för att hämta det igen och sedan kunde vi åka till bollnäs.
När vi kom till bollnäs passade inte hjulet direkt, vi åkte till mackar för att fråga om dem hade borr eller fil så dem kunde göra bulthålen större. Men ingen hade. Vi åkte tillbaka till bilen och då kom dem på en idé. Dem tog en järnstång och tog böjde upp hålen lite. Efter någon timme passade däcket ! Hallelujah skrev vi alla då så vi kunde åka hem. När vi kom till Ljusdal hoppade vi in i deras bil för jag skulle köra ner Gustavs brors kompis bil till Ljusdal, en ny passat som jag körde på halkbanan, hur skön som helst att köra, så avundsjuk på han är jag ! När det var klart var klockan cirka 01.30 och det var dags för hemfärd.

Men jag kan inte säga att jag har haft tråkigt för alla dem gjorde att dagen blev bra ändå fastän allt som inte fick hända, hände haha :D

      
     
  

Kommentarer
Postat av: Anna

Det ändå man kan säga åt denna dag är: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

2009-05-10 @ 14:50:24
URL: http://annafurustrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0