en skymt av avundsjuka

Ja hopplahejsan, nu var klockan visst redan snart tre. Nog har jag väl gjort nå nyttigt idag? har ju faktiskt fixat Sofias blogg i princip hela eftermiddagen. Jag är nöjd, är hon? jag har inte fått något svar ännu. Kan tänka mig att hon har lite mer liv än mig såhär på en lördag eftermiddag! haha. När jag väl var inne där passade jag på att kolla igenom bloggen, nog för att jag brukar läsa den;men har inte gjort det på ett tag, men så läste ja om att hon ska och bo i USA i 13 månader, hon ska då vara Au Pair åt en familj. Låter ju hur spännande som helst. Så ja, lite avundsjuk är jag, men skulle jag klara av något sådant där? Jag som aldrig varit ensam i hela mitt liv. Jag som måste träffa Anna varje dag, åtminstone en liten stund, annars är inte min vardag rätt. Skulle då jag klara av att åka till en främmande familj till ett främmande land, där jag knappt kan språket? och vara utan  min familj, mina vänner , ja min trygghet. Skulle tycka att det skulle vara en fantastisk upplevelse så ja, lite avuvsjuk är jag på henne och även på Emma som redan åkt iväg. Undra om ja kommer göra nå spännande av mitt liv när jag tar studenten 2O1O?

Kommentarer
Postat av: sofia

Haha! Malin, den blev kanon :) tack ska du ha! och ja.. det blir tufft ^ men förhoppningsvis är det mödan värt och att USA blir grymt! man måste ju prova, det är ju bara ett liten flygplansresa ifrån hem ;D och nej, min lördags eftermiddag har jag spenderat framför datorn och The Sims 2 xD hahahah!

2009-10-18 @ 03:16:00
URL: http://sofiagu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0