katastrof! - eldade nästan upp köket

BTW!
var det verkligen ingen som önskade mig lycka till till mitt bakande?
det märktes iallafall. Jag höll ju nästan på att elda upp köket!!!
Såhär gick det till:

Jag bakade lite muffins och då ska man ju smälta smöret som vi alla vet. efter det så gjorde ja mina muffins och när dom var klara så satte jag upp plåten på spisen som man faktiskt brukar göra, och la en handduk över.
En muffins började ryka lite och ja tyckte det såg lite konstigt ut men ja tänkte inte mer på det och gick ner till sängen för att sova bort mitt kassa humör! Då hör jag att pelle skriker: - malin, vad håller du på med?
Jag förvirrad ropar tillbaka: inget, vad menar du? går ut ur rummet och känner en stinkande bänd lukt. Det första ja tänker är: nejnejnejnej, det är fan inte sant. Jag kommer upp och hela köket är rökfyllt. pelle står med kökshandduken och skrattar, den var alltså sönderbränd. Jag, som fortfarande var irriterad, är förtvivlad och slänger de muffins som är förstörda och blir ännu mer förtvivlad som inte stängde av den förbannade plattan!!!

Då bröt jag ihop totalt, gick in på mitt sovrum och grät av mig alla dessa känslor jag haft idag.
När mamma kommer ner så vet hon om att jag är på dåligt humör för pelle hade sagt:
- Nej, gå inte ner dit, hon är på dåligt humör.
Men mamma kom ner ändå och skrattade och frågade om ja tänt eld på huset typ,
det var även då jag berättade hur jag känt idag och efter det så har jag mått så mycket bättre.

Vilken skitdag, de må ja säga :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0