tjuvlyssnat

En tiggare håller fram sin kopp mot en tjej ~20.
Tiggaren: Lite pengar?
Tjejen: Nej tack. Jag har så det räcker.


Två tjejer ~17 sitter på elevcaféet och pratar.
Tjej 1: Såg du Eurovision, förresten?
Tjej 2: Nej, gjorde du?
Tjej 1: Ja, alltså Azerbajdzjan vann! Kan du fatta?
Tjej 2: Haha, ofta? Azerbajdzjan är ju fängelset i Harry Potter!


Tjej 1 ~14: Han fick såhära skitont och typ såhära skrek!
Tjej 2 ~14: Varför det? Trodde han att han var tuff?
Tjej 1: Men nä, han hade typ nåt fel. Blindtarmen tror jag. De fick ta bort den.
Tjej 2: Jaha… Men vadå. Blind arm? Var sitter den?
Tjej 1: Nä, blindtarm.
Tjej 2: Jaha! Men var sitter den då?
Tjej 1: Bakom ögat tror jag, han blir nog blind. Jag tror han blir det.


En pojke ~4 tittar upp mot himlen.
Pojken: Pappa, kolla ett flygplan!
Pappan ~30: Ja, jag undrar vart de ska resa?
Pojke: Det är ju häxorna som ska till Blåkulla fattar du väl.
Pappa: Men de åker väl på kvastar?
Pojke: Men bli lite modern nån gång, pappa!


Ett gäng killar ~17 sitter och pratar.
Kille 1: Vad heter det där nu igen, det där som luktar gott och så?
De andra killarna försöker förstå vad han menar, men tillslut kommer Kille 1 på det själv.
Kille 1: Wallander! Just det, så heter det.
De byter samtalsämne men efter en stund påpekar en av de andra killarna något.
Kille 2 (fundersamt): Men lavendel heter det väl? Inte wallander…
Kille 3: Hahaha, ja! Wallander är ju han som är med i Beck!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0