SUNDAY, and i am crying like a baby

jag må säga att vissa filmer  verkligen berör.
nu har jag sett två filmer idag och jag grät på båda.
förslag på filmer ni bör se:

The Guardian
Handling: ett mäktigt actiondrama om den amerikanska kustbevakningens dödsföraktande ytbärgare.
Tyngd av sorg efter en tragisk misslyckad räddningsaktion,
får den legendariske livräddaren Ben Randall (Costner) ett uppdrag han inte vill ha
- att träna upp ytbärgaraspiranter. Snart drabbar han samman med den
 stöddige simmarstjärnan Jake Fisher (Kutcher), som drivs av en mörk
hemlighet och är mer intresserad av att slå Bens livräddningsrekord än
att själv rädda liv. Men Ben ser samtidigt att Jake har vad som
krävs för att bli den allra bäste. .
Mitt betyg: 5/5


Seven Pounds
Handling: Ben jobbar som skatteutredare och är djupt deprimerad efter hans frus bortgång.
Han har svåra skuldkänslor för de misstag som han begått i det förflutna.
Han beslutar sig för att ta sitt liv, men innan han gör det så ser han till
att hjälpa sju andra personer som hamnat fel i tillvaron och förändrar deras liv för alltid.
Under tiden träffar han Emily, en vacker kvinna med hjärtproblem och blir förälskad.
Hans planer blir mer dunkla och svåra att genomföra.
Mitt betyg: 4/5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0