att vara en norrlänning i skåne

Att komma från Ljusdal är inte lätt alla gånger.
har blivit lite smått mobbad på jobbet två dagar här nu.
Tack vare mitt uttal på vissa saker och hur jag formulerar meningar.

TEX: "jag kan ta nästa kund här ja".

Bara för att jag avslutade den meningen med "ja" blev jag skrattad åt, (fast de tyckte att
de va härligt att lyssna på sa dom sen!!)

Sedan idag sa jag:
"ja men gå på tjotta och snyt dig" (till en tjej som va grymt förkyld, arbetskollega alltså)
Som svar fick jag: " jag skulle gå vart?"
och jag svarade så klart: " tjotta........ toa!!!"
och då bröt hon ut i skratt.

och de där är bara två av många händelser på jobbet.
Men de är ju tur att man kan roa  någon :)

Annars så trivs jag jättebra på jobbet, har hur bra arbetskollegor som helst.
jätteskönt att det är så många unga där, och många unga tjejer, Felix är den enda
killen i kassan. Man han är go han också. Tänk om man kunde ha det här jobbet när
man kom tillbaka till Ljusdal. Vilken dröm :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0