a thousand year

åh.
det är bara en sån där kväll då musiken väcker minnen och då musiken
gör att man känner efter i vilket stadie i livet man är.
för ett år sedan skulle jag säkert tänkt tillbaka på mitt dåvarande förhållande
och fått allting till negativa tankar, eftersom denna tiden för ett år sedan gick jag igenom en stor förlust.
Men idag har jag så mycket kärlek i mitt liv
att det bara flödar en massa positiv energi. en massa kärlek från mina fina vänner,
och allra mest från anna som alla redan vet är min högra hand, en massa kärlek
från mina fina syskon, mina föräldrar. Det känns som att det inte finns någon större
anledning till att klaga just nu. Självklart har jag dagar då jag känner att livet är
värdelöst och att plugget går skit eller att ingenting går framåt, men hej, jag är bara
mänsklig.

Idag så kan jag kolla på mitt ex och hans nuvarande flickväns förhållande och inse att
allt slutade gott. Hur dom beter sig är ingenting jag vill ha idag eller i framtiden.
Jag är redo för nya steg och om vi fortfarande skulle vara tillsammans idag och om han
fortfarande skulle bete sig på samma sätt som för två år sedan hade det nog slutat
med att jag lämnat honom. Så allt slutade nog som det en dag skulle gjort ändå.

Det är ganska roligt att kolla tillbaka på allt man varit med om för man lär sig någonting
nytt från varje sak. Som jag vet vilka vänner jag vill ha vid min sida, jag vet vilka egenskaper
en kille inte ska ha för att passa in i mitt liv, jag vet att man inte kan lita på alla men jag vet
också att man kan hamna i situationer där allt blir svart i huvudet och för den stunden
kan man glömma bort alla dessa lärorika saker man lärt sig genom åren.
- Men man ska alltid komma ihåg - lita på hjärtat och lyssna till dig själv.
strunta i vad andra tycker och kan dom inte acceptera dina val är dom inga riktiga vänner.

just sayin'


Kommentarer
Postat av: mamma Tina

Kloka ord.

2012-05-23 @ 19:10:48
Postat av: Hanna

håller med mammisen din!



puss kram, miss u girls.

2012-05-23 @ 23:50:13
URL: http://deelilah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0