morotskakabak

Tacka allt gurglande jag gjort för jag kan prata normalt igen. Jag har inte ont i halsen och jag mår mycket bättre än vad jag gjorde igår. Idag var det vår sista dag på praktiken, vi visade vad vi gjort och åt lunch, inte jag dock för jag mådde så illa, kunde inte ens äta upp den lilla lilla mackan jag tog. Men sedan satt vi och pratade. runt tolv slutade vi. Då åkte Vi och handla, lite som fattades till vår maträtt idag, Fajitas. Min första gång att prova det. Det ska bli intressant :) När vi kom hem städade Anna huset, jag frågade om hon behövde hjälp men hon skrattade lite glatt och sa nej, så jag somnade på soffan. Nu har vi nyss bakat morotskaka, vårat fredagsmys kan man säga:) eller där ljög jag. Vi har ju även Ben & Jerry's, mums =) Så dt blir idolkikande ikväll. Anna såg även att skräckfilmen Barnhemmet Började klockan nio på en canal+ kanal.

 

Detta är dock inte receptet vi använde =)
Recept på Morotskaka, 4 port.
2 ägg
2 dl socker

2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker

1 tsk kanel
1/2 dl olja eller ca 30 g
smält smör
3 dl rivna morötter

glasyr:
100 g philadelphia-ost
30 g smör, ej smält
1 1/2 dl florsocker

1 tsk vaniljsocker
1 dl kokosflingor

Såhär gör du:
ca 25 x 30 cm, smörad och bröad eller strödd med kokos.
vispa äggen och sockret poröst. blanda mjöl, bakpulver, bikarbonat, vaniljsocker och kanel och rör ner i smeten.
häll i fettet och morötterna.
grädda i 175 grader i ca 30 min.

glasyr:
blanda philadelphia-osten med smör, florsocker och vaniljsocker till en jämn massa.
bred över glasyren när kakan svalnat.
garnera med kokos. servera gärna med färsk frukt eller bär.

Källa: http://www.mat-recept.com/mat-recept/morotskaka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0